1.loengu reflektsioon

1.loengus tutvustati kogu kursuse ülesehitust.

Lõpus kujuneb hinne:

  • kolm individuaalset ülesannet
    • õpikogemuse reflektsioon blogis – 10
    • Wikipeedia artikkel või referaat või kirjandus analüüs või demo – 20
    • veebipõhise teadmustesti koostamine TAO abil – 20
    • individuaalne lõputöö: digiõppevara kogumik eKoolikotis – 30
  •  rühmatöö: Web 2.0 õppematerjali koostamine – 20

Lõputööna koostatud terviklik õppematerjal peab kasutama ühe õppematejalide koostamise vahendi erinevaid võimalusi ning vastama etteantud kvaliteedinõuetele. Täiendatud ja parandatud õppematerjale esitatakse viimases kontakttunnis.

 

Digitaalne õppevara:

  • erinevad õppematerjalid näiteks äpid, testid, digiõpikud, esitlused, videod, dokumendid, õpimängud.
  • Vahendid, mis on koolitajale/õpetajale väärtuslikud, et edasi anda teadmisi.

Õppematerjale võib teha mingist asjast, mis ei ole loodud õppematerjaliks, kui seal taga on mingi pedagoogiline eesmärk.

Tuletasime meelde ka, mis vahe on eesliidetel „õppe“ ja „õpi“. Kui on eesliide „õppe“, siis see sisaldab eesmärgistatud õpetamise ja õppimise poolt. Eesliide „õpi“ on õppimisega seotud, mis võib olla ka lihtsalt juhuslik.

Vaatlesime ka, kuidas õppematerjale hinnatakse ja levitakse – milliseid õppematerjale võib kasutada, uuesti-levitada ja muuta.

Luua koolikotis ei saa

lugemine, harjutused -> peab katma 45 tunnise osa

Digiõppevara juured

1.arvuti 60ndatel – arvuti koolis siis kui said koolid arvutiklassid, appi tõttas Tiigrihüpe

1.põlvkond (1997) – õpitarkvara lauaarvutis

Digiarengu ajalugu on huvitav – palju tõuse ja mõõnasid

2.põlvkond (2007) – veebipõhised monoliidsed infosüsteemid

SAIS

EISist Moodlesse materjalide ülekandmine

Loodi portaal Koolielu materjalide jagamiseks õpetajate vahel

3.põlvkond (2020) – hariduspilv, hajutatud ja koostöövõimelised veebiteenused

Praegune haridustehnoloog peab hakkama saama 2.põlvkonna asjadega ja samas ka 3.põlvkonna asjadega

 

repositoorium (andmete kogumik, ahiiv – materjalid on salvestatud samasse keskkonda, kus loodud; õppevara 1)fail 2)veeb 3)link/EMB) ja meta-andmed (andmed andmete kohta) – kuhu see link viib

Koolielu loodi ka selleks, et õpetajad saaksid omavahel materjale jagada.

Koolielu on repositoorium

eKoolikott – referatoorium, kuhu on lingitud, kus on kirjas meta-andmed

 

Lisa kommentaar